Festivaltvinn og festivalfjong-samstrikk!

Vi er svært stolt av å kunne fortelle at Norsk Trikotasjemuseum i anledning Bergen Strikkefestival 2017 har lansert et eget garn; festivaltvinn. Det er et tretråds kamgarn fra Hillesvåg Ullvarefabrikk som er tvunnet og hespet på maskiner fra Salhus Tricotagefabrik.

Sammen med garnet lanserer vi også en egen oppskrift – festivalfjong. Oppskriften finner du nederst i denne saken.

Garnfargene har fått navn som er knyttet til fortellinger om fabrikken og de som jobbet der.

hildas søte fristelse3
Hildas søte fristelse
klaras hage2
Klaras hage
kvit undikk
Kvit undikk
milaelva2
Milaelva
clausens findress
Clausens findress
pikene på syloftet2
Pikene på syloftet

 

ullaloftet
Ullaloftet
solskinn2
Solskinn på strikkeloftet

Garnet vil bli solgt i museumsbutikken under festivalen.

Vi legger i tillegg ut et svært begrenset antall garnpakker til de som ønsker å strikke festivalfjong – en oppskrift laget spesielt for garnet og festivalen.

festivalfjong2

Festivalfjong kan brukes både som poncho og som skjørt.

Oppskriften får du gratis av oss her!

Samstrikk på festivalfjong starter fredag 1. september. Finn gruppen Bergen Strikkefestival 2017 på Ravlery og bli med!

Garnpakkene kan bestilles fra fredag 1. september kl. 12. Pris på garnpakken er 350,- pluss porto. Send en mail til strikkefestival@muho.no der du forteller hvilke av garnfargene du vil ha. Bestillinger før fredag kl. 12 vil ikke bli besvart.

Følg med på Instagram og bergenstrikkefestival.com

#festivaltvinn #festivalfjongsamstrikk #bergenstrikkefestival2017

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w

Kobler til %s